yattyondesu’sblog

yattyondesu’s blog

自分が好きなものについて書いたり気になったことについて不定期で書いていきます。目標は月1更新。

オンライン英会話初心者の軌跡その12

こんにちは。少しずつオンライン英会話で指摘された間違いについて復習がてらに書いていきます。

 

12/6

I said:Making plan is enjoyable/fun.

correct:Making plans is enjoyable/fun.

correct:Making a plan is enjoyable/fun.

言いたかったこと:計画をたてるのは楽しい

a planもしくはplansのどちらかにしないといけませんでした。 

 

12/11

I said:It locates near Osaka.

correct:It's lacated near Osaka.

言いたかったこと:それは大阪の近くに位置しています。

locateを受動態にすべきところでした。

 

12/12

I said:I have not known her details.

correct:We are not yet so familiar with each other.

言いたかったこと:彼女についてまだよく知りません。

be familiar withという表現でうまく言えるみたいです。

 

I said:When I come back my home, I use glasses.

correct:When I'm home, I put on my glasses.

言いたかったこと:家に帰ったときは眼鏡をかけます。

この会話はよく使えそうなのでぜひ覚えておきたいです。

 

12/13

I said:I should not sleep while putting contacts.

correct:I should not sleep with contacts on.

言いたかったこと:私はコンタクトをつけたまま寝るべきではない。

 

I said:It harm to my eyes.

correct:It harms my eyes.

言いたかったこと:それは私の目を傷つける。

harmを使う場合はtoがいらないです。

 

I said:I think I worry about that how someone feel me.

correct:I worry about someone's impression towards me.

言いたかったこと:私は誰かが私についてどう感じるかについて心配だ。

 

I said:People seems to be young.

correct:People would like to feel and look younger than their actual age.

言いたかったこと:人々は若く感じる。

 

12/14 

I said:I don't know a lot.

correct:I don't know much.

言いたかったこと:私はよく知らない。

muchとかa lotとかの区別が難しいですね。muchとa lotは両方とも不可算名詞に使用されますが、否定文、疑問文にはmuchが、肯定文にはa lotが使用されます。

 

I said:I like alcohol but I'm weak to alcohol.

correct:I like alcohol but my body can't tolerate too much alcohol intake

言いたかったこと:私はお酒が好きですけど弱いです。

 

I said:Now there is not a TV in my house.

correct:Currently, there is NO TV in my house

言いたかったこと:現在、私の家にはテレビがありません。

noとnotの使用法に違いがちゃんとあるんですね。調べてみたら面白かったです。