yattyondesu’sblog

yattyondesu’s blog

自分が好きなものについて書いたり気になったことについて不定期で書いていきます。目標は月1更新。

オンライン英会話初心者の軌跡その14

こんにちは。少しずつオンライン英会話で指摘された間違いについて復習がてらに書いていきます。

1/4

I said:He takes pictures in war area.

correct:He takes pictures of soldiers at war.

言いたかったこと:彼は戦争地域で写真を撮る。

 

1/5

I said:They have good sense.

correct:They have a good taste in fashion.

言いたかったこと:彼らは良いセンスを持っている

いいセンスっていうのはsenseじゃなくてgood tasteで表現できるようです。

 

I said:He became popular by using YouTube.

correct:He became a YouTube sensation.

言いたかったこと:彼はYouTubeで有名になった

 

I said:My eldest brother have nearly fashoin style.

correct:Me and my eldest brother have similar fashion style.

言いたかったこと:長男と似たようなファッションスタイルです。

 

I said:I want to look for slowly.

correct:I want to look for the items on my own pace.

言いたかったこと:私はゆっくり探したい。

 

I said:I don't care the shoes what's it made of.

correct:I don't care what the shoes are made of.

言いたかったこと:私は靴が何でできているかは気にしない

 

1/7

I said:I ate bird meat.

correct:I ate chicken.

言いたかったこと:私は鶏肉を食べた。

「鶏肉」の単語を忘れちゃったのでbird meatって表現しました。

 

1/8

I said:I met my friends and ate out with them.

correct:I met with my friends and ate out with them.

言いたかったこと:私は友達と会って、一緒に食事に行った。

meet~は初めて会った人でないと使えないそうです。初対面でない人と会う場合はmeet with~を使う。

 

1/11

I said:I spended about 9 hours to America.

correct:It took me 9 hours of travel going to America.

言いたかったこと:私はアメリカに行くのに大体9時間かかった。

 

1/13

I said:I saw her at model collection.

correct:I saw her at a fashion show.

言いたかったこと:私は彼女をファッションショーで見ました。